Aktuális

Stabil piaci szereplő a Panyolai Szilvórium Zrt.

2015-08-18 11:08

Pénzügyileg az egyik legstabilabb magyar cég a Panyolai Szilvórium Zrt. – az ezt igazoló Bisnode tanúsítványt a napokban vette át Lakatos Gergely, cégünk vezérigazgatója.

Pénzügyileg az egyik legstabilabb magyar cég a Panyolai Szilvórium Zrt. - az ezt igazoló Bisnode tanúsítványt a napokban vette át Lakatos Gergely, cégünk vezérigazgatója.

A Panyolai Pálinkák gyártója a Bisnode AA (dupla A) tanúsítványát kapta meg, amellyel Magyarországon csupán a cégek 1,75 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata nagyon alacsony.

Nagy megtiszteltetés cégünk számára, hogy a legjobbak között szerepelhetünk. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a piacon tisztességesen járjunk el, így fontos számunkra, hogy egy külső szakértő is megerősítette, hogy cégünk fizetésképtelenségi valószínűsége kiemelkedően alacsony. Hisszük, hogy a Bisnode tanúsítvány segítségével ügyfeleink, szállítóink, munkavállalóink felé is tovább fokozzuk azt a bizalmat, mely egyre fontosabb a hosszú távú, stabil üzleti kapcsolatokban. Mivel vállalkozásunk minősítése szigorúan szakmai szempontok alapján történt, a tanúsítvány valóban pozitívan különbözteti meg cégünket a piacon.

A Bisnode minősítés nemcsak cégünk jelenlegi pénzügyi stabilitását mutatja, hanem azt is, hogy az elkövetkező egy évben milyen valószínűséggel válik fizetésképtelenné vállalkozásunk, így büszkén állíthatjuk, hogy a Panyolai Szilvórium Zrt. a jövőben is stabil szereplője lesz a piacnak.

 

 

Panyolafeszt Panyolán!

2015-07-27 10:07

Panyolafeszt Panyolán! A júl. 31- aug.1-ig tartandó rendezvényen megkóstolhatjátok a Panyolai Pálinkák teljes kínálatát. A program részeként szeretettel látunk minden érdeklődőt pálinkaházunkban is, ahol koccintás közben betekintést nyerhettek a pálinkafőzés rejtelmeibe, választ adunk kérdéseitekre és számos meglepetéssel várunk Titeket.
További információ: http://panyolafeszt.hu/

 

 

Országos Pálinka- és Törkölypálinka Versenyen elért eredményeink

2015-06-29 10:06

A 2015. évi Pálinka Országkóstoló keretében megrendezett Országos Pálinka- és Törkölypálinka Verseny eredményhirdetésén az alábbi díjakkal ismerték el a Panyolai Szilvórium Zrt. termékeit.



A díjakat Lakatos Gergely, a Panyolai Szilvórium Zrt. vezérigazgatója vette át a parlamentben.

 

 

Pálinkatrend 2015 – Pálinkakörkép a Chef and Pincérben

2015-04-12 16:04

A hagyomány szerint Szent György napján, április 24-ével véget ér a pálinkafőzési idény. A szezonnak ezzel nincs vége, tavaszi szélben, langyos nyári estéken is jól esik egy (vagy két) kupicával. Bár a kánikulának nem védőitala, a pálinkafogyasztás új alternatívái – mérsékelt alkohol, lágyabb, gyümölcsösebb jelleg, koktélok, long drinkek alapanyaga – a kerti partin is helyet szorítanak első számú nemzeti italunknak. Ám ahhoz hogy az étkezési, társasági alkalmak természetes velejárója legyen a kulturált pálinkafogyasztás, meg kell alapozni a helyét a gasztronómiában, figyelni kell – vagy létrehozni – az aktuális irányvonalakat, divatokat, termékfejlesztés, marketing terén kell dolgozni sokat, mondják a szakértők. Kérdés, hogy a fogyasztók is szomjazzák-e ezt a tudást?

 Körbekérdeztünk pár jelentős pálinkafőzde-képviselőt, akik abban mindenképp egyetértettek, hogy nő az igény a jó minőségű, sőt különleges pálinkákra, de ezen belül sokszínű a pálinka-paletta. Trendek jönnek-mennek, a minőség marad – jobban mondva fejlődik, az elmúlt év(ek) nehézségei ellenére is.

Azzal a sokat emlegetett tavalyi évjárattal kezdődik minden: bornak is megártott a sok eső és rémesen magas páratartalom. Az ezzel járó rothadásos betegségek és károkozók mennyiségi, számos régióban minőségi romlást is okoztak, sajnos sokszor drasztikusan. Ennek ellenére, vagy talán épp ennek eredményeként, a könnyebb, gyümölcsösebb fehér- és rozéborok divatjukat élik, a tartalmas vörösökre pedig még várni kell – már amennyi a tavalyi évjáratból érlelésre, házasításra megmaradt. A gyümölcsszürettel kapcsolatban már más a helyzet, de itt is felemás, a földrajzi adottságok és a különféle gyümölcsfajták szüreti ideje és érettségi fokának függvényében.

„A 2014-es év nem fog bevonulni a legjobb gyümölcstermő évnek a nyár folyamán leesett sok csapadék miatt, főleg a későbbi érésű gyümölcsök esetén. Tudomásul kell venni, hogy az évjárat, a borokhoz hasonlóan, meghatározó a pálinkáknál is” – világít rá Csalló Jenő, a Csalló Pálinka Manufaktúra ügyvezetője.

„Az elmúlt évi termés a nyár elején még ígéretesnek tűnt, a cseresznye és a meggy kiváló minőségű volt, de ezt követően a gyümölcsök minősége beltartalmi szempontból a várakozásoknál gyengébben alakult a rekord mennyiségű esőzések miatt. A minőségi problémákat bizonyos fajták esetében mennyiségi gondok is kísérték, így a tavalyi nem tartozott az ideális szezonok közé” – erősíti meg a Nobilis Pálinkafarm képviseletében Szokolics Ákos kereskedelmi igazgató.

„A tavalyi nyár túlzottan csapadékos volt, ez sajnos azt jelenti, hogy a gyümölcs cukortartalma az elvártnál alacsonyabb volt. Ez érezhető volt a pálinka kihozatalánál is – több gyümölcs kellett egy-egy palack pálinka előállításához. Nálunk ez nem jelenti azt, hogy egy-egy pálinkából kevesebb mennyiség kerülhet a polcokra, a felvásárlási mennyiségünket megnöveltük, hiszen a fogyasztói igények a termékeink iránt nem csökkentek” – avat be minket a „pálinka-kulissza” titkaiba Juhász Miklós, a Zsindelyes Pálinkafőzde marketing vezetője. „A gyümölcstermést tekintve átlagos volt a tavalyi év, de a megfelelő eljárással és szakmai hozzáértéssel azt mondhatom, sikerült kihozni a maximumot a pálinkáinkból, a Zsindelyes márkanévvel fémjelzett pálinkák nem okoznak csalódást idén sem a fogyasztóiknak.”

„Kettősség jellemezte a gyümölcstermést, a szilváig kifejezetten jó minőségű gyümölcsöket lehetett beszerezni, de onnantól, körte, szőlő, birs, alma már messze nem voltak olyan minőségűek, mint 2013-ban. Ám a fogyasztók íz preferenciáit ez nem befolyásolta” – tudtuk meg Varga Zoltántól, a Zimek Pálinka Manufaktúra ügyvezetőjétől.

A fogyasztói preferenciák fejlődtek: a korábbi gyakorlatokkal ellentétben a párlatok alapja ma már kizárólag kiváló minőségű gyümölcsökből készül. Az alacsonyabb (38-42%V/V) alkohol, könnyebb, gyümölcsösebb ízvilág inkább a „kezdőknél” és a fiataloknál kedvelt, valamint a kóstolgató külföldiek nagy részénél, ahogy az új, innovatív ízek és színek is különösen a trend-érzékeny fiataloknál lelnek táptalajra. Mindent egybevetve, az eladási statisztikák szerint is egyre jelentősebb a pálinka térhódítása,

„A fogyasztási kedv jelenleg a reneszánszát éli Magyarországon. A fiatalok körében évről-évre népszerűbb lesz nemzeti italunk fogyasztása. Alapvetően továbbra is a hagyományos ízek dominálnak, és a fogyasztók a gyümölcsös, friss, intenzív ízeket, illatokat keresik.”

Ami az újdonságokat illeti, a hagyományok ötvözését valami friss, szokatlan jelleggel, abban a Zimek Pálinka Manufaktúránál 2015-ben a különféle gyümölcspálinkák házasításában látják az innovációs és termékfejlesztési lehetőségeket. „Ennek jó példája, hogy a Szőlő-Kései meggy vegyes gyümölcspálinkánk, egyedüli pálinkaházasításként, 5 csillagos minősítést kapott a 2014. évi Pálinka Ország Kóstolón, valamint beválasztották a Carton Hungaricum-válogatásba, szintén egyedüli pálinkaházasításként” – mondja méltán büszkén Varga Zoltán.

A Panyolai Szilvórium Zrt. vezérigazgatója, Lakatos Gergely úgy véli, az új, innovatív ízek táptalajra találnak a hazai fiataloknál. Mindig új ötletekkel állnak elő. „Idén bevezettünk egy új ágyas pálinkát, a Rubinmeggyet, mellyel újabb kategóriát nyitottunk. Innoválunk a színekkel, az ízekkel úgy, hogy közben megőrizzük az alapokat. Mivel folyamatosan változnak a trendek, az igények a piacon, a fejleményeket megpróbáljuk integrálni a vállalatba.”

Tavaly egyébként rekordmennyiségű és kiváló minőségű termésnek örülhettek a Panyolai Pálinkák alapanyagául szolgáló gyümölcsökből (szilva, alma, meggy, körte, cseresznye, kajszibarack), így biztosítani tudták a tőlünk elvárt, megszokott színvonalat, az alappillérüknek számító szatmári szilvánál ugyanúgy, mely minden termékcsaládjukban megjelenik. „A panyolai cég élen jár a gyümölcsökben rejlő ízek kihangsúlyozásában, ha ehhez hozzávesszük az idei rekordtermést, még tudatosabban kell készülni a feldolgozásra” – mondja Lakatos Gergely.

Az igényes, a minőséget előtérbe helyező fogyasztók száma lassan, de biztosan növekszik a Csalló Pálinka Manufaktúra ügyvezetője szerint is. „Ők azok, akik a klasszikus pálinkák mellett keresik a ritkaságokat, különlegességeket. Meggyőződésem szerint innovációval, a folyamatos jó minőséggel lehet megtartani a vásárlókat. A közeljövőben a pálinka koktélok, pálinkával ízesített lekvárok megjelenésére számítok. A gasztronómiában a pálinkával készült pikáns ételek bevonulása várható” – jósolja Csalló Jenő.

Szükségszerű a pálinka újrapozícionálása: ez az erős ital helyet kér a gasztronómiában, de nem aperitifiként, ahogyan korábban helytelenül, az ízlelőbimbók lezsibbasztására használták, hanem digesztívként, de leginkább ételpárosítások, pálinkás ételreceptek formájában. Ez még részben vízió, amit a már jelzett mértékű munkával tudják közösen – főzdék, kereskedők, vendéglátósok, gasztronómiai szakemberek, séfek, szakírók, trend-figyelő és serkentő bloggerek – életre hívni.

A Zsindelyes Pálinkafőzdétől Juhász Miklós inkább a termékfejlesztésben látja a kulcsot. „A magyar fogyasztók szeretik a pálinkát, a „gasztrokultúránkhoz” ez hozzátartozik. Inkább azt látjuk, hogy átalakul az ízlés, a pálinkafogyasztási trend egyértelműen változik, fejlődik. A prémium kategóriában és eggyel lejjebb egyre jobban keresik és értékelik a minőséget, a tisztaságot, a hibás pálinkákat megismerik a fogyasztók. Ami a trendeket illeti, már tavaly is sejthető volt, de ez most már egyértelműen látszik, hogy a „mézes pálinkák” – ami ugye nem pálinka igazából – kora kezd lecsengeni. A fogyasztók a tisztább, klasszikusabb ízek felé fordulnak, a legnépszerűbb nálunk az örök kedvenc zászlósunk, az Újfehértói Meggypálinka, de utána is egy klasszikusabb íz, a Besztercei Szilvapálinka következik.

Termékfejlesztés terén mi az idei évben a fahordós érlelés egy újabb kombinációjával újítunk be, melynek lényege, hogy a fahordós érlelés esetében a barrique és a magyar hordók házasítását alkalmazzuk, mellyel a gyümölcs karaktere sokkal komplexebbnek hat a kóstolójának. Az első tesztelések most vannak folyamatban, eddig jól teljesítenek a pálinkák. A fogyasztók is hamarosan már ezeket a készleteket kóstolhatják egy fahordós érlelésű Zsindelyes Kajszibaracknál, Szabolcsi Almánál, vagy egy Besztercei Szilvánál. Ezen kívül is vannak ötleteink, amelyek a pálinka karakterességére és a magas minőségű előállítására mindenképp építenek, de erről egyelőre még nem szeretnék többet elárulni” – teszi hozzá sejtelmesen.

Ugyanakkor Csalló Jenő véleménye szerint a fogyasztási trendeket nehéz megjósolni. Ezért is sokszínű a paletta: „Van, akinek 50%-nál „kezdődik” a pálinka, ugyanakkor, akik a vodkán, konyakon, whiskyn „szocializálódtak”, ők a kisebb alkoholtartalmú pálinkát fogyasztják szívesebben. Tapasztalataink szerint a hordóban érlelt termékek nagy népszerűségnek örvendenek.”

„A pálinka népszerűsége töretlenül fejlődik, az elfogyasztott mennyiség pedig továbbra is növekszik” – erősíti meg a Nobilis Pálinkafarmtól Szokolics Ákos. „Nem hiszem, hogy az egyes fajták fogyása évszakfüggő lenne, inkább maga az összforgalom az, ahol kimutatható bizonyos fokú szezonalitás: ősztől nyár elejéig fogy a legtöbb pálinka, nyáron a nagy meleg miatt pedig egyre inkább a pálinka alapú koktélok és long drinkek fogyasztása kerül előtérbe.”

Közel 20 fajtából álló kollekciójuk jelentős részét acéltartályban pihentetik, csak azon ízek (pl. szilva, alma) érlelése történik 225l-es tölgyfahordókban, ahol ezzel növelni tudják pálinkáik komplexitását és ezzel együtt élvezeti értékét. Következetes fejlesztéseik, márkaépítésük eredményeként két év alatt 50%-os növekedést sikerült elérnie a Nobilisnek.

Ebben természetesen komoly szerepe van a termékfejlesztésnek, melynek köszönhetően új, különleges pálinkafajtákkal és könnyebb, pálinka alapú likőrcsaláddal gazdagodtak. „A bíztató eredmények láttán nem titkolt célunk tovább tökéletesíteni választékunkat és az innovativitás jegyében hamarosan új termékcsaládok születése is várható, de mindezt csakis a rövid idő alatt védjegyünké vált minőség megőrzése mellett tesszük. Ebben a forgalmi adatok mellett olyan komoly szakmai visszaigazolások segítenek bennünket, mint az idei Quintessence és Destillata versenyeken elért kiemelkedő eredmények” – összegzi Szokolics Ákos.

„Nehéz ma már új dolgot mutatni” – tudjuk meg Szicsek Jánostól, a Szicsek Pálinkafőzde Kft. ügyvezető-tulajdonosától. „Az utolsó 10-15 év elegendő volt a különlegességek felvonultatásához. A régi főzdék – mint mi is – akár 40-50 féle gyümölcsből készítenek párlatokat. Megváltozott viszont a termelési szerkezet, a pálinka-szabályozás. A főzdék előtt álló kihívás ezen küzdelemnek való megfelelés és az exportfejlesztés. A trendeket tekintve van gyakorlat a magas aromájú pálinkák készítésére fahordós érlelés nélkül, de van hosszú érlelésű fahordós szilva, törköly, alma stb. párlat is. A pálinka-paletta továbbra is rendkívül sokszínű képet mutat.”

Valóban, az export lenne a következő, vagyis inkább a belföldi fejlesztésekkel párhuzamos lépés. Kiemelt szegmens a Panyolainál is az exportpiac, amely felé „egyre szélesebb kapukat nyitnunk, hiszen a kiváló magyar gyümölcsből előállított párlat utánozhatatlan aromája kitörési pontot jelenthet. Az itthon nagy népszerűségnek örvendő Aranypálinka termékcsalád vagy az említett Rubinmeggy külföldön is sikeres lehet, véleményünk szerint a populárisabb szín- és ízvilággal kell megcélozni a külpiacokat, csak azután próbálkozhatunk az erősebb italokkal” – osztja meg nem csupán véleményét, hanem tapasztalatait is Lakatos Gergely.

A Szicsek Pálinkafőzdénél is fokozatosan az export felé irányul a figyelem. „Mi a bevételünk 20%-át jelenleg is devizában termeljük meg, mely mintegy 330 000 euro elsősorban a román, szlovák, orosz, angol és kanadai piacról” – tudjuk meg Szicsek Jánostól. „És hogy milyen pálinkákkal lehet elnyerni a figyelmet és a vásárlók kegyét? Csak egyetlen ítész van: a fogyasztó!” – zárja le frappánsan a körkérdést.

 

(Forrás: Chef and Pincér / http://www.chefpincer.hu/828-friss-intenziv-izek-illatok-palinkatrend-2015)

 

 

Superbrands díjas a Panyolai márka

2015-04-04 11:04

Örömmel tudatjuk honlapunk látogatóival, hogy a Panyolai márka elnyerte a Superbrands címet.

Hisszük, hogy ez a minősítés nem csak biztonságot, de garanciát is nyújt vásárlóink, ügyfeleink számára, hiszen szakmai alapon emelte ki a legjobbakat. A díjat odaítélő bizottság az ágazat elismert szakembereiből áll, akik döntésükkel tanúsítják márkánk sikerességét és hitelességét.

A Superbrands nagy hangsúlyt fektet a fogyasztók elérésére így a bizottság értékelése 2015-ben is kiegészült a GfK Piackutató Intézet által a fogyasztók körében végzett online márkaismertség és -kedveltség kutatással.

 

 

Minisztériumi együttműködés a Panyolai Pálinkákkal

2015-02-08 15:02

Stratégiai partnerségi és együttműködési megállapodást kötött a napokban a Földművelésügyi Minisztérium a Panyolai Szilvórium Zrt.-vel.

Az egyezmény értelmében a minisztérium és a szatmári cég rendszeresen egyeztet és információt cserél a közös célokkal és érdekekkel összefüggő gazdaságfejlesztési kérdésekben.

- A minisztérium szakembereivel folytatott előzetes egyeztetések során egyetértettünk abban, hogy a magyar nemzetgazdaság szempontjából a pálinka és a magyar gyümölcspárlat értékteremtésre és értékmegőrzésre alkalmas termék, de ezzel együtt kitörési pont is a magyar gyümölcsökből készült különleges termékek sikeres külpiaci bevezetéséhez – fogalmazott Lakatos Gergely, a Panyolai Szilvórium Zrt. vezérigazgatója az együttműködési megállapodás aláírását követően.

Az ezen érdekek előmozdítása, valamint a vidék népességmegtartó és -eltartó képességének növelése, munkahelyek teremtése, önfenntartó gazdaságfejlesztés, minőségi termék előállítás, valamint a hazai feldolgozó ipar kapacitásának megerősítése érdekében kötött szakmai együttműködési megállapodás dokumentumát Dr. Nagy István államtitkár ünnepélyes keretek közt adta át a panyolai cégvezetőnek.

 

 

Palackban lép piacra a gyümölcs

2015-01-28 11:01

A nemzetközi gasztronómiában kér helyet a Panyolai Szilvórium Zrt. Aranypálinka termékcsaládja (Aranyalma, Aranykörte és Aranyszőlő), valamint a Rubinmeggy. Ahhoz azonban, hogy ugyanazt tudja jelenteni egy amerikainak, szláv vagy ázsiai embernek a magyar ,,orvosság”, amit a honi körökben, Európának is fel kell készülnie. Az érési folyamat a múlt év tavaszán megkezdődött, s talán nincs már olyan messze az az idő, amikor a vodka, vagy a rizspálinka külföldi köztudomását felülírja a tiszta, minőségi gyümölcspárlat, a magyar pálinka.

Pálinka (R)evolúció
A pálinkaexport lehetőségét a szatmári gazdák érdekében is feszegető Lakatos Gergely, a Panyolai Szilvórium Zrt. vezérigazgatója biztos a dolgában – persze lehet is az, aki három eredetvédett gyümölcs megyéjében nemzedékről nemzedékre örökített kisüsti hagyományokon, évi 600 milliós árbevétellel rendelkező stabil piaci pozícióra tett szert egy bő évtized alatt.
– A Panyolai Szilvórium Zrt. 2002-es cégalapítása óta komoly fejlődésen – mondhatni revolúción – esett át a pálinkafőzés és a fogyasztás is. A magyar pálinkakedvelők és vásárlók preferenciái, s a pálinkafőzés szokása is más, mint a kezdetek kezdetén. Már elfogadott tény, hogy jó pálinkát csak minőségi gyümölcsből lehet főzni – mondja a vezérigazgató.
– Sok magyar pálinkakereskedő csak a legjobb termékeket fogadja, s egyre jobbakat várnak el. Miközben itthon kicsúcsosodott a pálinka udvarok tevékenysége, Nyugat-Európában már óriási hagyománya van a minőségi italfogyasztásnak

Az ország gyümölcsöskertje
– A magyar borok bekerültek ebbe a kereskedelmi áramba, ugyanezt az utat kell bejárnia a pálinkának is.
Megyénk ebben a folyamatban Magyarország gyümölcsöskertje, hiszen kimagaslóan jó gyümölcseink vannak. Az általunk megszokott 45- 50 fokos pálinka azonban egy külföldinek elsőre erős lesz. Ahhoz, hogy meginduljon a hazai – mintegy tízmilliárdosra becsült – pálinkapiac, nemcsak a jó gyümölcs feldolgozására, hanem kiszolgáltatott mezőgazdaságunk tudatos stabilizálására is szükség lenne.

Elismertség
– A bázisnak számító gyümölcs persze továbbra is itt kell, hogy megteremjen, azonban luxusnak számít, ha a jó minőségű termés a fán marad, a nyomott felvásárlói árak miatt. Az eredetvédettségi törvényeknek és a pálinkafőzés szabályainak köszönhetően nem kell félteni gyümölcseinket, eljárásainkat attól, hogy a nyugatosodás szellemében átalakul a magyar pálinka. Annak mindössze méltó nemzetközi piacot, elismertséget kell teremteni, méghozzá úgy, hogy az hasznos legyen az országnak, a régiónak. Így kell lennie, ez az evolúció természete.

(Forrás: Kelet-Magyarország)

 

 

Kicsi a piac, de óriási potenciál van benne

2015-01-13 13:01

Hatalmas potenciált lát a hazai pálinkapiacban a Panyolai Szilvórium Zrt. vezérigazgatója . Lakatos Gergely szerint a pálinkaexport kiépítése megoldást jelenthetne a hazai gyümölcstermelők számára is. Ehhez a jó oldalát kell nézni az igények gyors változásának, új ötletekkel kell előállni, megőrizve az alapokat.

Idén is növekedéssel zár a Panyolai Szilvórium Zrt.. Hogyan sikerült ezt elérni a jelenlegi piaci helyzetben?

A növekedésünk annak köszönhető, hogy rugalmasan reagálunk az új piaci igényekre. A pálinkapiac átalakult: a szabályozási környezet változása miatt stratégiát kellett váltani. A jó oldalát kell nézni mindennek: a házi pálinkafőzésnek köszönhetően sok ember életében a pálinka, így egyre több a hozzáértő pálinkakedvelő is. Erre reagálunk mi: egyrészt szélesítjük a csatornákat, az ország minden táján elérhetővé tesszük termékeinket a kiskereskedelmi láncok segítségével. Másrészt új ötletekkel állunk elő. Idén bevezettünk egy új ágyas pálinkát, a Rubinmeggyet, mellyel újabb kategóriát nyitottunk.  Innoválunk a színekkel, az ízekkel, úgy, hogy közben megőrizzük az alapokat. Mivel folyamatosan változnak a trendek, az igények a piacon, a fejleményeket megpróbáljuk integrálni a vállalatba.

Min dolgoznak jelenleg?

Egy komplex folyamat zajlik fél éve a cégnél: felkészülünk az exportpiacra lépésre. Ez nagy kihívás, és tisztában vagyunk vele, hogy nem rövidtávú „dílekben” kell gondolkodni. Olyan üzletek kellenek, melyek gyökeret eresztenek. Elsősorban nyugat-európai, illetve ázsiai piacokban gondolkodunk.

A pálinka egyelőre csak hazánkban „trendi”. Hogyan nyerhetik meg a külpiacokat?

A hazai pálinkafogyasztók preferencia-rendszere is folyamatosan változik, de az új, innovatív ízek táptalajra találnak a hazai fiataloknál. Sikeresen bevezettük itthon az Aranypálinka termékcsaládot, amely külföldön is sikeres lehet.  A populárisabb szín- és ízvilággal kell megcélozni a külpiacokat, csak azután próbálkozhatunk az erősebb italokkal. Ázsia hatalmas felvevőpiacot jelent, de veszélyes is, hiszen csak óriási mennyiségekben tudnak gondolkodni. Ezért a kisebb országokkal kezdtük meg a tárgyalásokat.

Az alapanyagban, vagyis gyümölcsben nincs hiány Magyarországon. Mit gondol a gazdák helyzetéről?

Az idei termés csodálatos volt, ugyanakkor látni kell mi történt a gyümölcs árával: a gazdák méltánytalanul olcsón kényszerültek eladni termést, sokan egyszerűen a fán hagyták. A gyümölcshöz, mint adottsághoz kellene hozzáállni.  A panyolai pálinkáknál mi alapvetően a hagyományos gyümölcsöket preferáljuk: alma, körte, meggy, cseresznye és barack, de a szatmári szilva az alappillér. A hazai gyümölcstermelés problémája egy komplex kérdés, de az, hogy a gyümölcsök a fán rohadnak meg: pazarlás.

Mi lenne a helyes út?

A pálinkapiac jelenleg csak néhány tízmilliárdos mikropiac, de óriási potenciál van benne. Itthon rengeteg jó minőségű gyümölcsünk van, de romlékonyak, ezért hozzáadott értékkel kell továbbadni. Kiszolgáltatott a mezőgazdaságunk: szükség van egy biztos felvevőpiacra. Ennek a célnak a pálinkapiac tökéletesen megfelelne. Nagy eredményeket lehetne elérni a hazai gyümölcsállománnyal: ám ehhez tudatosság és állami segítség kellene.

Mit kellene tennie a kormányzatnak?

Nem a kormánynak, hanem elsősorban a piaci szereplőknek kell ebben a kérdésben proaktívnak lenniük. Nekünk kell odamenni, megmutatni a potenciált, és az üzleti terveket. A döntéshozók pedig majd eldöntik, mit látnak benne. Fél éve kommunikálunk az állami szervekkel, úgy tapasztaljuk, meg van a nyitottság a részükről. A kormányzat segítsége a belső piac védelméhez kell elsősorban, és sokat segítene, ha kiemelt iparággá nyilvánítanák a pálinkaipart.

És mi a helyzet a tudatossággal?

Ahogy Winston Churchill fogalmazott: minél messzebbre tekintesz vissza, annál távolabb látsz előre. Kinőtte ezt az országot a pálinkapiac, de nem tud kitörni, mert valami megváltozott: nincs szinergia. Hosszú előkészítő folyamat kilépni a külpiacokra, és ehhez fontos az összefogás. Ha ez nincs meg, akkor egy cég fogja kijárni ezt az utat, integrátorként. Áldozni kell a fogyasztók megnyerésére, ami hosszú évek komoly munkája. Ehhez alázat, tisztelet és rengeteg munka kell.

(Forrás: Napi Gazdaság)

 

 

Szerelem az utolsó cseppig

2014-12-15 08:12

Az első találkozás vele… Könnyed nyári este, felsejlik a gyümölcstől roskadó fák képe, a bordóra érett meggyszemek kellemesen pikáns zamata. Azonnal elvarázsol, rabul ejt, játékra csábít. Bohókás, virgonc, édesen fanyar.

A folytatás… Az alkony vöröse, amely átszínezi a látóhatárt. Borzongató meleg jár át – ellentétes érzések különös harmóniája.

A fény felé tartod poharad, a vékony üvegfalon át a nyár színei tükröződnek. Mélybordó csillogás, lágy selymesség, tökéletes összhang, kedves elegancia.

Ez a Rubinmeggy. A Panyolai Pálinkák új terméke, a sokak által vágyott zamat. Tömény gyümölcsösséggel, a háttérben megbúvó kellemes (38%) alkohol-ízzel. A Panyolai márka többi termékcsaládjánál – Elixír, SQ, Hagyományos, Mézes, Ágyas, Aranypálinka, Eszencia – megszokott minőség, elérhető, középkategóriás áron. A Panyolai Pálinkák gyártójának ajánlásával, minden pálinkakedvelőnek…

Panyolai Pálinkák – a név kötelez…

 

 

Szentelt szilvapálinkával büszkélkedhetnek

2014-12-15 08:12

Felszenteltek egy palack Panyolai Elixír Érlelt Szatmári szilva pálinkát a napokban a Szent Miklós napja és a Magyar Pálinka Napja alkalmából rendezett ünnepségen.

Az újfehértói görög katolikus templomban tartott megemlékezésen a Magyar Pálinka Lovagrend megalakulásának 10. évfordulóját is ünnepelték a jelenlévők.

 

Lakatos Gergely, a Panyolai Szilvórium Zrt. vezérigazgatója – és két pálinkalovag társa – átvette a megszentelt Szent Miklós ikont Piros László nagymestertől.